Vaste prik in woonprogramma’s is altijd de metamorfose. Daarin wordt een ruimte of zelfs woning compleet opgefrist. Dat hebben wij ook gedaan, maar dan met onze huisstijl én bedrijfsnaam. Van het resultaat gaan we spontaan stralen!
We maken een sprongetje terug in de tijd, naar het voorjaar van 2019. Onze oprichter Floor van den Broek stapt de KvK binnen om haar nieuwe IT-bedrijf in te schrijven. De naam van de nieuwe telg: FLOW-IT. Na de naam komen de looks: al snel wordt er een huisstijl opgetuigd, in stijlvol en zakelijk zwart-wit.
In de eerste jaren stond FLOW-IT niet bepaald stil. Ons bedrijf groeide; steeds meer klanten wilden met ons samenwerken en we leidden regelmatig een nieuwe collega rond in ons kantoor. FLOW-IT kreeg kleur op de wangen. Dat paste alleen niet meer helemaal bij het zwart/wit in onze huisstijl. En bij de rest van ons imago. Tijd voor actie dus: we gingen rebranden.
Jezelf een nieuwe look aanmeten is best eenvoudig. Een zaterdagmiddag kledingzaken bezoeken, nieuwe sneakers aan je voeten, naar de kapper en voilà. Maar bij een rebranding van je bedrijf ligt dat net iets anders. Daar wil je jaren mee doen. En het nieuwe imago moet naadloos aansluiten op je DNA. Iets om goed de tijd voor te nemen dus. Dat deden we. We betrokken al onze mensen erbij en stelden de vraag wie we willen zijn en wat we willen uitstralen. Een kleine greep uit de inzendingen: meer zon, fun, vrolijkheid, energie, zomer, positiviteit, kleur, enthousiasme en expressie. Het leidde allereerst tot een nieuwe naam: Make My Day. Daarna ging de branding op schop.
We lieten daarbij ook hulp van buitenaf invliegen. Floor: “Make My Day is een peilloos diepe bron van creativiteit, maar die komt voornamelijk tot zijn recht op IT-gebied. Wat natuurlijk goed is, want dat is onze branche. Om de hele operatie tot een succes te maken, hebben we nauw samengewerkt met twee (web)designers en een tekstbureau.” Dat waren, naast onze eigen collega’s, onze rotsen in de rebranding.
Gisteren, 10 juli, lanceerden we onze nieuwe branding. Daar maakten we een feestje van, want elk excuus om successen te vieren moet je aangrijpen, vinden we. En we laten anderen graag meegenieten. Daarom trakteren we onze klanten en collega’s deze week op lokale lekkernijen uit onze nieuwe hometown: goedgevulde en goedvullende Bossche Bollen. Later deze week gaan we met ons team nog een dagje varen. Een betere manier om voortvarend te starten is er niet.
De naam FLOW-IT is overboord, maar geen zorgen: we zorgen dat jij op IT-gebied in een flow blijft. Als je tenminste met ons samenwerkt. Aan ons team en onze manier van werken verandert niets. We hebben nog steeds de missie om jouw dag te maken – en dat zal ook altijd zo blijven. Daarmee maken we automatisch ook onze eigen dag. Alleen maar winnaars!